kata monolog hari ini

the people who laugh the most have experienced the most pain

Tuesday, February 22, 2011

pantang aku, bila kau cakap belakang

sekrang ini, aku da jarang menulis blog, sangat sibuk dengan kerja. kerja yang tak pernah habis. mugkin akan habis bila aku da mati. sebernanya, banyak perkara yang aku nak kongsikan, tapi aku tak berkesempatan. aku nak tulis, tapi tak sempat.

ye. ini yang selalu jadi kat aku.

aku akui, kadang-kadang aku agak emosi. emosi tentang topik yang sangat sensitiv bagi aku. contoh, isu yang selalu aku persoalkan dalam entri yang sebelum ini, pasal guru.

dan kadang2 aku agak sensitif bila aku dipanggil bercakap dhadapan iaitu di dalam kelas mengenai sesuatu tajuk, ada suara-suara kecil yang kurang enak di dengar. yang menyangkal kata-kata aku. yang mengumpat tentang apa yang aku cakapkan.

ye, aku sangat pantang. pantang bila ada orang yang hanya berani cakap belakang, dan bila aku tanya, jawapan yang diberi "tak dak papa". wtf la kan.

1 comment:

  1. memang tak suka juga kalau dengar orang yang cakap belakang2 ni..

    ReplyDelete