kata monolog hari ini

the people who laugh the most have experienced the most pain

Sunday, March 13, 2011

entri jiwang, tolong jangan baca ok.

aku?
selalu mengharapkan yang setiap orang yang aku sayang,
akan sayang aku, macam mana aku sayang dia.
tapi aku taw, tak semua yang aku harapkan akan menjadi.
aku bukan demand, cuma teringin.
aku da jumpa dengan pelbagai jenis manusia.
dan satu perkara yang aku sedar.
kadang-kadang aku terpaksa relakan hati aku disakiti,
aku terpaksa tipu hati aku.
aku terpaksa buat semua ni, supaya aku tenang.
nampak macam tipu.
tapi ni kenyataan yang aku kena lalui.

kadang-kadang, aku taw..
ada sesuatu yang kau sorokkan dari aku.
ada sesuatu yang kau sembunyikan dari aku.
tapi aku?
malas nak tanya.
aku cuma nak tengok.
kau ni jujur ke tak dengan aku.

aku diam,
tak bererti aku tak fikir pasal kau.
cuma aku tak nak tunjuk.
aku tak nak tunjuk yang aku ni terlampau sayangkan kau.
ye, aku ego.
ego yang memakan hati.

aku cemburu,
sebab aku sayang kan kau.
bukannya aku suka2 nak develop perasaan ni
sakit taw x?

kadang2 aku dapat rasa kau dah semakin jauh denga aku.
aku tau sebab apa.
biarlah aku ja yang tahu.

mungkin kau dah bosan dengan aku.
ye, mungkin..
atau mungkin ada yang lebih "menarik" dari aku.
aku bukan beserah atau redho.
bukan.
aku cuma berfikir.
apa yang terbaik untuk aku dan kau.

No comments:

Post a Comment