kata monolog hari ini

the people who laugh the most have experienced the most pain

Thursday, December 16, 2010

"kritisnya" otak

kadang-kadang aku terfikir, untuk apa orang susah payah cari kerja hebat-hebat, pangkat tinggi-tinggi. boleh tak berlaku satu peristiwa dalam sejarah tamadun dunia nie dimana semua makhluk kat atas muka bumi nie x pyah bekerja? boleh x?

bukan ke senang kalaw setiap bulan duit akan masuk dalam akaun aku dan kau tanpa perlu bekerja. secara tak langsung kita boleh laksanakan misi negara untuk membasmi kemiskinan.perbezaan taraf antara aku dan kau juga x kan ad sebab kita semua sama.

mungkin ni adalah pemikiran yang dihasilkan oleh otak aku lalu dilisankan oleh hati besar aku secara monolog tanpa berfikiran dengan lebih panjang.

kerana malas menguasai diri, lantas pemikiran "kritis" dihasilkan.

dan kdng2 aku terfikir jgak, terlalu banyak sebab dan musabab, kenapa apa yang otak aku fikirkan tak dilaksanakan dengan jayanya sekarang.

No comments:

Post a Comment