kata monolog hari ini

the people who laugh the most have experienced the most pain

Monday, December 20, 2010

suami & is three

cerita nie aku dapat dari blog V.I.P Wifey, buat kaum adam, sila hayati kisah yang betul2 menyayat hati ini. dan buat kaum hawa sila gunakan dan amalkan selalu...

seorang suami sedang mencari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi. antara alasan yang diberikannya ialah:

suami: lelaki kahwin tiga baru la sah.


isteri: kenapa pula?


suami: cuba terjemahkan ke dalam bahasa inggeris. "satu" is one, "dua" is two, "tiga" istri ( is three). baru betul dah sah.


isteri: tapi abg kena faham tentang bahasa inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"


suami: berkenaan apa 2?


isteri: satu tu "singular", dua atau lebih "plural"


suami: contohnya?


isteri: one car sebagai singular, two cars sebagai plural. apa bezanya abg?


suami: ooohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural


isteri: betul tu. sama la juga untuk abg.


suami: macam mana pula boleh sama?


isteri: satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural maka abang MAMPUS, tambah "s" je kan abg?


selepas dari peristiwa itu, si suami tidah pernah lagi menyatakan hasrat untuk berkahwin lain kepada isterinya.

15 comments:

  1. hahahah...pdn muka laki tuh...t nk ckp lah kt suami nieya..hehhe...tp lmbat r lg sbb xkwen lg..huhuh

    ReplyDelete
  2. hehe..mmg terbaek r..cuak sape jd suami 2..huhu

    ReplyDelete
  3. hahahahaha! really nice one my fren... rase cam nk test kat awek aku lar.. hehehehe... -utmklunderground.blogspot-

    ReplyDelete
  4. miyoshu: :)

    kaminakueh: slamat mencuba..:)

    ReplyDelete