kata monolog hari ini

the people who laugh the most have experienced the most pain

Sunday, May 15, 2011

fatilistik

bila diimbas kembali, tentang kutukan yang pernah aku dapat, semua berkaitan dengan saiz badan aku.
gemuk, chubby, tembam, besar dan yg sewaktu dengannya. aku memang tak pernah marah kalau dikata macam tu. aku bukan jenis yang pandai marah-marah, tengking-tengking orang. memang tak pandai.

aku hanya mampu diam dan senyum.
kalau orang tengok, orang akan kata aku jenis yang tak berperasaan dan blur.
muka aku memang macam tu. hati aku tak blur.

aku mengaku, memang aku gemuk. tapi kau siapa nak mengata aku lebih-lebih?
tiga empat kali aku boleh tahan kau nak kata aku gemuk sekalipun.
tapi kalau sampai setiap hari kau nak kata kat aku. sakitla.

aku bukan patung yang boleh kau canang kegemukan aku ni kat semua orang.
aku bukan jenis homosapien yang tak punya perasaan malu bila dikutuk depan orang ramai.
aku bukan badut yang kau boleh jadikan bahan jenaka untuk buat semua orang gelak kat aku.
aku punya perasaan malu.

aku faham.
kadang-kadang kau nak bergurau dengan aku. tapi berpada-padalah.
sekali dua kau tampar aku manja2 aku boleh kata tak sakit lagi.
tapi kalu 100 kali kau tampar aku manja2, kau ingat tak sakit?
mau lebam jugak la kan.

No comments:

Post a Comment