kata monolog hari ini

the people who laugh the most have experienced the most pain

Monday, May 16, 2011

fucking-love

bila aku selak kamus hidup aku.
teringat zaman cinta monyet dulu-dulu.
rasa macam bodoh pun ada.
habiskan duit kat topup, beribu jugak aku rasa.
kalau dikumpul, dah boleh beli kamera DSLR dah sekarang ni.

tapi, bila difikirkan.
ada sebab kenapa aku dan kau kena lalui cinta monyet ni.
kena putus dan sambung dulu.
kena habis duit beribu-ribu dulu.
kena nangis-nangis sampai air mata darah dulu.
kena gaduh-baik dulu.

bila dah semakin dewasa, memang menyesal.
penat bercinta dulu-dulu, kalau tahu macam ni jadinya.

biasala
kalau kau dah tahu ending hidup kau memang tak best la.
tak mencabar.
bayangkan kalau kita dah tahu pengakhiran hidup kita.
aku pasti masjid akan penuh.

dan kalau kau punya seorang adik perempuan.
perempuan bukan lelaki.
kau akan cakap dekat adik kau macam ni.

"dik.. x payahla bercinta sekrang, buat penat ja, bek ko putus dengan bf kau...."

konfem adik kau akan diam.

aku pernah cakap kat adik aku macam ni.
then menyesal....

.....................................................................................

tak guna cakap macam tu.
sebab dia pun punya perasaan.
aku, kau dan kau pun macam tu dulu.
even kena tegah banyak kali, buat tak reti je.
sebab perasaan.
apa perasaan kau bila kau tengah seronok-seronok main masak-masak kat luar rumah,
then mak kau panggil balik baca buku.
macam tu juga dengan budak-budak ni.
kita sendiri pernah alami zaman ni.
dan aku faham perasaan adik aku.
aku nak halang, tapi aku tak mampu.
aku nak biar kau rasa dik.

baru kau tahu caturan hidup kau.

tahi-minyak: aku bukan nak per-dajal adik aku. jangan salah faham. aku sayang adik2 aku.

No comments:

Post a Comment